Yleiset ehdot

1. Tilaaminen

Jenkkisanky.fi (Kaluste-Matti Oy:n) verkkokaupasta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu jenkkisanky.fi sivustolta tai tapauskohtaisesti sähköpostilla ja puhelimitse. Tuotteiden maksaminen tapahtuu Suomen verkkomaksujen maksupalvelun kautta jossa käyvät kaikkien pankkien verkkopankkitunnukset sekä yleisimmät luottokortit.

Asiakkaan lähetettyä tilauksen, on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen tuotekuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotekuvan väri tai kuvan suhteellinen koko voi luonnossa poiketa www-sivuilla olevista värimalleista ja kuvista. Oleellinen tekijä on myös laitteiden näytön asetukset sekä eri laitetyypit jotka voivat muuttaa tuotteen alkuperäistä sävyä poikkeavaksi.

2. Toimitus ja Rahti *(ks poikkeava pandemia tilanne)

Meiltä Kaluste-Matilta voit tilata haluamasi tuotteet jenkkisanky.fi verkkokaupastamme ja saat sänkytilauksesi suosittelemallamme omalla turvallisemmalla kuljetuksellamme alla mainituille alueille (kohdassa “suurempien lähetysten toimitus”) kotiin kuljetettuna sisäänkannolla  59-89 €:n hintaan tai kiireelliset, kooltaan kooltaan pienemmät lähetykset varastotilanteen mukaan Matkahuollon bussi- tai lähelläpakettina, kotijakeluna tai Postin kotijakeluna. Tapauskohtaisesti voimme tietyissä tilanteissa käyttää myös eri kuljetusyhtiötä erikseen ilmoitetuilla hinnoilla ja sopimalla tästä asiakkaan kanssa ennen kuljetusta mm. pandemian aikana.

*Koronavirus-epidemian vuoksi suurin osa suuremmista tuotteista tehdyistä tilauksista, toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti Postin toimesta sekä vähemmän tilaa vievät tuotteet voivat tulla myös matkahuollon kuljetuksilla alaovelle toimitettuna. Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen. Näin ollen pääsääntöisesti myös sisäänkantokuljetus tapahtuu toistaiseksi vain asiakkaan ala ovelle. Kuljettaja ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin tai muun kuljettajan järjestelmään.

Asiakasta kehoitetaan tilauksissa mainitsevan kotiinkuljetuksen osalta ettei kohteessa kenelläkään ole todettu korona tartuntaa tai ole viitteitä mahdollisesta tartunnasta. Jos kohteessa on syytä epäillä alttiutta tartuntaan, toimitus sovitaan karenteenin jälkeen. Tiedustelemme myös osaltaan tästä ennen toimitusta.

Toivomme yleisesti asiaskkaidemme käyttävän kasvomaskia kuten kuljettajammekin sekä pitämään huolen käsihygieniasta tavaran toimitukseen liittyen, kiitos ymmärryksestänne 🙂

2.1 Toimitustapa
Tilaus saatetaan toimittaa osissa useammassa lähetyksessä, sillä tuotteet tulevat joskus eri varastoilta. Toimitamme ilmoittamaanne osoitteeseen, jos haluatte toimituksenne toiseen osoitteeseen, kirjoittakaa kassalla toimitusosoite kenttään ko. osoite. Tilauksiamme ei toimiteta Poste Restanteen eikä kiinteään oman kuljetuksen hintaan saaristoon, Ahvenanmaalle, Lappiin tai ulkomaille. Tilatessa kuljetusta edellä mainittuihin kohteisiin, toimitusaika, saatavuus ja hinta varmistetaan erikseen tapauskohtaisesti.

Suurempien lähetysten toimitus (jenkkisängyt, ym.)

Oma turvallisempi ja joustavampi kuljetusmuoto on varmempi tapa saada tuotteet heti käyttöösi. Kuljetusvaurioiden määrä on saatu miltei kokonaan pois omalla kuljetuksellamme. Kuljettajamme ovat koulutettuja ja vankan kokemuksen omaavia ammattilaisia jotka kantavat tuotteet sisälle näyttämääsi paikkaan. Oma turvallisempi sisäänkantokuljetus tapahtuu yleensä noin 2-3 viikon välein lähinnä Itä-, Etelä- ja Länsi-Suomen alueella (kesälomien aikana toimitusajoissa ja tavoissa poikkeuksia). Tästä ilmoitamme tarkemmin tilauksen jälkeen ennen toimitusta. Myös tarkempi toimitusaika ilmoitetaan asiakkaalle lähempänä toimitusta.

Huoneistojen kuljetusreittien mitat on asiakkaan selvitettävä ennen tilausta että tuote saadaan ongelmitta kuljetettua sisälle asti. Kuljetuksen aikana kuljettajat käyttävät työturvallisuuden vuoksi turvakenkiä. Vastaanottajan tulee suojata kuljetusta varten lattioiden osalta kuljetusreitti sekä hän vastaa mahdollisista kuljetuksen aiheuttamisesta jälkien siivoamisesta. Kaluste-Matti Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi jenkkisängyn osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle. Kaluste-Matti Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka tuote olisikin alkuperäisessä pakkauksessa. Tällöin Kaluste-Matti Oy ei hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

Suurempi kokoiset tuotteet toimitetaan kotiin tapauskohtaisesti myös kuljetusliikkeellä erityisesti kiireellisissä tilauksissa ja jos tilattavaa tuotetta löytyy varastosta. Kuljetusliikkeellä kotiinkuljetus tapahtuu yleensä arkipäivisin kello 08:00 – 18:00 välillä ja tilaus toimitetaan kerrostaloissa alaovelle, muissa taloissa ovelle, portille tai pihatielle. Kuljetusliike ei kanna toimituksia sisälle joten sisäänkantokuljetuksen hinta on tiedusteltava ennen tilausta.  Myös tiettyjen suurempien tuotteiden kuljetusmaksu voi olla suurempi mitä peruskuljetus, mutta tästä mainitaan erikseen ennen tuotteen lähettämistä asiakkaalle. Omassa turvallisemmassa kuljetusmuodossamme tuotteet tulevat sisään asti kannettuna asiakkaan osoittamaan paikkaan asiakkaan aiemmin mainitun huoneiston reittiselvitysten mukaisesti. Tarkempi toimitusaika määräytyy sen mukaan, missä päin Suomea asiakas asuu. Asiakas saa ilmoituksen kuljetusyhtiöltä puhelimitse tai tekstiviestitse tarkemmasta toimituspäivämäärästä ja ajasta. Kuljetusyhtiö ilmoittaa, millä aikavälillä toimitus saapuu, yleensä ei tarkkaa kellonaikaa.

Tilaajan on otettava huomioon tiekohtaisen painorajoitukset ja kuljetusauton pääsyn kohteeseen. Mikäli toimitusosoite ei ole kuorma-autotie kelpoisessa osoitteessa, toimitetaan lähetys niin lähelle kuin kuljetusautolla on mahdollista saapua. Vastaanottaja huolehtii tällöin tavaralähetyksen perille toimittamisesta ja tällöin sisäänkantoa ei voida suorittaa.

Pienempien tilausten toimitus (patjan suojat, tyynyt ja täkit, ym.)
Pienemmät lähetykset toimitetaan matkahuollon lähimpään noutopisteeseen, josta asiakas voit noutaa paketin silloin kun se hänelle parhaiten sopii. Asiakas voi valita myös Matkahuollon jakopaketin joka tulee kotisi ulko ovelle, esimerkiksi kerrostalossa alaovelle. Asiakas saa ilmoituksen ensisijaisesti tekstiviestitse tai puhelinsoitolla, tietyissä tilanteissa myös kirjeellä kun paketti on noudettavissa ja mistä noutopisteestä se on noudettavissa.

2.2 Toimitusaika
Oman turvallisemman kuljetusmuodon toimitusaika riippuu suuntakuormista joka on yleensä 1-4 viikkoa (poikkeuksena tehtaiden loma-ajankohdat 2-7 viikkoa). Kiireelliset kuljetukset (kiireellisen rahdin hinta tiedusteltava erikseen) toimitamme vieraalla kuljetusyhtiöllä 3-5 arkipäivässä tilausvahvistuksesta, mikäli tuote löytyy varastostamme. Asiakkaan on huomioitava että verkkokaupassa ilmoitettu toimitusaika on alustava. Kaluste-Matti ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Kaluste-Matti ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista. Jos tilauksen toimitus viivästyy, syinä toimitusviivästyksiin voi olla, että toimittaja tai kuljetusliike ei pysty toimittamaan tuotteita sovitussa ajassa. Mikäli tilauksen toimitus viivästyy, ilmoitamme siitä asiakkaalle.

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina josta yleisesti ilmoitetaan erikseen. Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran. Varastotuotteen toimitusaika on 1-5 viikkoa riippuen kuljetusmuodosta / -yhtiöstä. Kiireelliset toimitukset pyritään toimittamaan 3-5 arkipäivää tilausvahvistuksesta postin alaovelle toimituksena. Asiakkaalle informoidaan toimitusaika myös ennen tilausta jos tuotetta ei ole varastossa (jälkitoimitus tuotteet), yleensä maksimissaan kuitenkin 2-6 viikkoa tehdastilauksesta. Kiireellisissä, enemmän tilaa vievissä (kuten jenkkisängyt) tilauksissa/toimituksissa myös rahdin lisähinta ilmoitetaan ja sovitaan asiakkaan kanssa erikseen.

Pandemia ja vajaa konttiliikenne sekoittaa nyt toimitusaikoja, joten pyydämme asiakkailtamma ymmärrystä ja malttia toimitusten vuoksi. Kiitos Teille 🙂

2.3 Toimituksen vastaanottaminen

-Tarkistettava kuljettajan läsnäollessa pakkaukset ja kirjoitettava tieto mahdollisesta vauriosta rahtikirjaan, lähetteeseen tai skanneriin

-Laskettava kollien määrä ja merkittävä rahtikirjaan, lähetteeseen tai skanneriin, mikäli jotakin puuttuu

-Kuittaaminen rahtikirjaan. Allekirjoitukset tulee olla luettavissa ja nimenselvennyksellä

3. Ostoehdot

Ostaminen
Kaikki verkkokaupassamme näkyvät hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Kuljetuksen hinta ei kuulu tuotteiden hintaan. Kun asiakas tekee tilauksen verkkokaupassamme, hänelle lähetetään alustava tilausvahvistus sähköpostiin. Jos asiakkaalla on kysyttävää tilauksestaan tai hän haluaa muutta tilaustaan, tulee hänen ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse. Kaluste-Matilla voi ostaa vain täysi-ikäiset henkilöt (ei alle 18-vuotiaat). Varaamme oikeuden mahdollisiin loppuunmyynteihin sekä virheisiin tuotetiedoissa, kirjoitus- ja painovirheisiin kotisivuillamme ja ilmoituksissamme. Myös eri päätelaitteiden näytön väriasetukset voivat muuttaa oikeaa luonnossa olevaa tuotteen väriä/sävyä jokseenkin. Jos hinnoissa tai toimitusajoissa ilmenee muutoksia tai epätarkkuuksia, pidätämme oikeuden muuttaa tietoja jälkikäteen.

Oikeudet
Kaluste-Matin yksityisasiakkaita turvaa etäkaupankäynnin laki sekä kuluttajasuojalaki. Etäkaupankäynnin lain mukaan asiakkaalla on oikeus perua tilauksensa 14 päivän sisällä tilauksensa vastaanottamisesta.

Etäkaupankäynnin laki sisältää myös säännöksiä, jotka rajoittavat oikeutta kaupan purkamiseen. Kaluste-Matti haluaa täten asiakkaiden huomioivan että Etäkaupankäynnin laki ei anna oikeutta kaupan purkamiseen jos: “tuote valmistetaan tai sitä muutetaan asiakkaan toiveiden mukaiseksi tai on muuten asiakkaalle yksilöity” esimerkiksi tehtaalta eri väreinä tilattaessa varastoväreistä poiketen. Myös asiakkaan tehdastilauksen tai toiveiden mukaisesti valmistetuista ja muutetuista tuotteista ovat kaikki tilaustuotteitamme.

14 päivän palautusoikeus koskee vain yksityisasiakkaita. Palautukseen oikeuttava aika alkaa tuotteen vastaanottopäivästä.  Jos asiakas ei ole varma, mitä tuotteita palautusoikeus ja avokauppavaihtoehto koskevat, on hänen otettava yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 020-7969230 tai sähköpostiosoitteen info@kaluste-matti.fi kautta.

Kun asiakas vahvistaa tilauksen (saamansa tilausvahvistuksen jälkeen) ja hyväksyy toimitusehtomme, hyväksyy asiakas myös tilauksensa toimeenpanon. Jos asiakas tilausvahvistuksen saatuaan peruutusta ei tule vuorokauden sisään, tilaus on sitova. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakas hyväksyy yllämainitun esimerkin mukaisten tuotteiden tuotannon aloittamisen, eikä hänellä ole tästä päivästä lähtien oikeutta purkaa tehdastilauskseen menevää kauppaansa.

4. Palautus

4.1 Avokauppa
Kaluste-Matti tarjoaa mahdollisuuden verkkokaupan kautta käyttämättömien ostettujen tuotteiden ilmaiseen palauttamiseen 14 päivän sisällä niiden vastaanottamisesta. Ilmoita asiakaspalvelun numeroon 020-7969230 tai sähköpostiosoitteeseen info@kaluste-matti.fi kun olet vastaanottanut tilauksen ja haluat avokauppaa. Tuote tulee palauttaa 14 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta edellyttäen, että tuote palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan käyttämättömänä kuitin kanssa. Jos et ole varma, haluatko pitää tilaamasi tuotteen, on sitä käsiteltävä varoen jotta se palautetaan myyntikuntoisena, käyttämättömänä ja alkuperäisessä pakkauksessa. Avokauppamahdollisuus ei koske tilaustuotteita, jotka valmistetaan tehdastilausten mukaisesti. Tehdastilaus tuotteita ja hygieniatuotteita (tästä listätiedot jäljempänä) ei voida perua. Normaalien varastotuotteiden tilauksista, rahojen palautus tapahtuu 3-30 päivän sisällä tuotepalautuksen vastaanottamisesta ja tarkastamisesta tai tilauksen peruuttamisen vahvistamisesta. Kaluste-Matti veloittaa asiakkaalta tarvittavat lisäkustannukset, mikäli palautettava tuote ei ole myyntikelpoinen tai tuotepalautus muuten hyväksyttävä. Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalvelun numeroon 020-7969230 tai sähköpostiosoitteeseen info@kaluste-matti.fi 14 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta.

Peruuttaessasi tai palauttaessasi tilauksesi etäkaupankäynnin peruutusoikeuteen tai avokauppaan vedoten:
Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus varastotuotteiden osalta ennen kuin tuote on ehditty jättää omaan kuljetukseen tai kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Jos haluat perua tai palauttaa tilauksesi, täytä oheinen palautuslomake. Rahojen palautus tapahtuu 3-30 päivän sisällä siitä, kun tuotepalautus vastaanotetaan ja tarkastetaan varastollamme tai kun tilauksen peruutusilmoitus on vastaanotettu ja vahvistettu.

Asiakkaan oikeuksiin kuuluu, että hän tarkastaa vastaanottamansa tuotteet ennen niiden mahdollista palauttamista. Tuotteiden tarkastaminen ja tutkiminen täytyy tehdä varoen ja niitä ei tule käyttää tai muuttaa millään lailla. Säilytä tuotteiden pakkausmatariaalit mahdollista palautusta varten. Pyydämme palauttamaan tuotteemme alkuperäispakkauksissaan. Palautettavan tuotteen tulee olla täydellinen, mikäli muuta ei ole sovittu Kaluste-Matin ja asiakkaan kesken.

Palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote on toimitettu ns. normaali kokoisten lähetysten tilavuuden rajoissa ja palautetaan Matkahuollon Bussipakettina (80x80x80 cm max. 30kg/5 kollia) tai toimitettu ja palautetaan Postin kotipakettina (Max. tilavuus 120x60x60cm / paino 35kg/5 kollia). Suomen Lähikaupan myymälöistä noudetut lähetykset pitää palauttaa aina samaan myymälään, kuin mistä lähetys on noudettu. Jos tuote on suurempi tai toimitettu muulla tavoin, vastaa asiakas toimituskuluista ja palautuksesta. Asiakas on tällöin velvollinen maksamaan palautuskulut, jotka määräytyvät tuotteen painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan. Palautuksen palautushinta voi olla suurempi, mitä se oli tilausta tehdessä, eli asiakkaan on kysyttävä palautushinta asiakaspalvelustamme sähköpostilla tai puhelimitse ennen palautusta. Mikäli jonkin palautuksen kohdalla Kaluste-Matti poikkeuksellisesti hyväksyy puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme palautuskulujen lisäksi vähintään 25 % tuotteen kauppahinnasta.

Yhtäkään toimitusta ei lunasteta ennakkoa vastaan, ole yhteydessä asiakaspalveluumme saadaksesi tiedot, miten tuote palautetaan ns. postipakettina matkahuollolla. Palautusta ei katsota tehdyksi, jos palautusta koskevia ehtoja ei ole noudatettu.

Tuotteen vastaanottamatta jättäminen ei ole sama kuin asiakaspalautus. Mikäli vastaanottaja ei vastaanota tuotetta tai lähetys jätetään noutamatta matkahuollosta, tai kuljetusta ei oteta vastaan, peritään asiakkaalta toimituskulujen lisäksi myös tuotteen palautuskulu. Mahdollista kasauspalvelumaksua ei palauteta palautustilanteessa. Jos asiakas on koonnut tuoteen käyttökuntoon ja haluaa palauttaa tuoteen, vastaa asiakas tuotteen kantamisesta, siirtämisestä, purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta. Kaluste-Matti ei vastaa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, purkaminen tai uudelleen pakkaaminen aiheuttaa.

Jos asiakas on koonnut tuotteen käyttöön ja haluaa syystä tai toisesta sen palautusta, vastaa asiakas tuotteen purkamisesta ja huolellisesta pakkaamisesta sekä tuotteen säilyttämisestä sille ajalle kuin palautettavan tuottteen mahdollinen nouto tapahtuu asiakkaalta. Kaluste-Matti ei myöskään vastaa ulkopuolista maksullista apua aiheutuvista kuluista. Jos palautettavalle tuotteelle tarvitaan syystä tai toisesta asiakkaan palautus esim. matkahuoltoon, ei Kaluste-Matti vastaa palautuksesta aiheutuvista kuluista kuljetusliikkeelle.

Rajoitukset palautusoikeudesta (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti)

Palautusoikeutta ei ole:

a) hygieniatuotteilla pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitteet, patjat ja niiden suojat sekä lakanat ja tyynyliinat sekä muut näihin rinnastettavat tuotteet.

b) tuotteilla, jotka ovat erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu esim. varastotuotteista poikkeavilta verhoiluilta. Tällaisten tuotteiden tilauksia ei voida myöskään peruuttaa, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen tai sen osan tai palvelun ostotilaus on valmistunut.

Tuotetiedot
Kaluste-Matti varaa oikeuden mahdollisiin virheisiin tuotetiedoissa ja tiedotteissa, sekä siihen, että tuotekuvat eivät välttämättä aina vastaa tuotteiden todellista ulkonäköä esim. tarkkojen värien suhteen mm. eri laitteiden ja näyttöjen väriasetuksien ollessa erilaiset tietokoneella, matkapuhelimella ja tableteilla.

5. Takuu ja Reklamaatio

5.1 Takuu
Myymme kaikki tuotteemme kolmen (3) vuoden kuluttajasuojalain mukaisella reklamaatio-oikeudella. Takuu voi olla myös tuotekohtainen joka voi kestää pidempään.

5.2 Reklamaatio
Tuotteiden perinpohjainen ja huolellinen tarkastaminen on tärkeää heti toimituksen vastaanottamisen jälkeen. Jos huomaat virheen tilaamissasi tuotteissa tee reklamaatioilmoitus oheiseen reklamaatiolomakkeeseen. Ilmoitus on tehtävä heti virheen huomattuasi. Ilmoituksessa on kuvailtava tuotteen virhe mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja siihen on liitettävä kuvia virheestä. Säästä tuotteiden alkuperäispakkaukset varmuuden vuoksi ennen kuin olet varma tuotteen virheettömyydestä ja siitä, että aiot pitää sen. Huomioon otettavaa on myös että huonekalujen näkymättömät pinnat ovat viimeistelemättömiä, eivätkä ole aihe reklamaatioon (tuotteiden alapinnat, sohvien pohjat, sisäpinnat yms).

Kaluste-Matti vastaa saman tuotteen kolmena peräkkäisenä kertana, mikäli tuote menee korjattavaksi ja Kaluste-Matti ei ole kyennyt toimittamaan riittävän hyvin korjattua tuotetta. Kaluste-Matti ei vastaa tuoteen reklamaatiossa asiakkaan käyttämästä ajasta ja vaivasta jota tuotteen kokoaminen, kantaminen, purkaminen tai uudelleen pakkaaminen aiheuttaa.

Kaluste-Matti ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi jenkkisängyn patjan tai sohvan istuimen / selkäosan normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tietyn tuotteen pinnan himmenemisestä käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla (kuten esim. runkopuun eläminen). Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

5.3 Kuljetusvaurio

Asiakkaan tulee ilmoittaa toimitusta vastaanottaessaan, mikäli toimituksessa on nähtävissä virheitä tai vaurioita sen kuittaamisen yhteydessä. Asiakas vastaa pakettien tarkastamisesta ja kuljetuvaurioiden ilmoittamisesta, katsoo, että kollien lukumäärä on oikea ja katsoo, että rahtikirjaan tulee tehtyä tarvittavat merkinnät kuljettajan läsnäollessa. Nämä asiat ovat huomioitava, jotta kuljetusliikkeeltä voidaan saada korvaus mahdollisista kuljetusvaurioista. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Mahdolliseen ilmoitukseen tulee liittää kuvia tuotteiden vaurioituneista pakkauksista sekä tuotteissa näkyvistä vaurioista niiden alkuperäisessä tilassaan. Säästä tilauksesi toimituspakkaukset reklamaation yhteydessä. Ilmoitus tehdään oheiseen reklamaatiolomakkeeseen.

5.4 Ylivoimainen este

Kaluste-Matti ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on Kaluste-Matin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ylivoimaisia esteitä voivat olla esimerkiksi viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat ja työtaistelutoimenpiteet.

5.5 Laki ja riita-asiat
Kaluste-Matti noudattaa Etämyyntilakia ja Kuluttajasuojalakia. Lue lakiasioista ja oikeuksistasi lisää Kuluttajavalituslautakunnan sivuilta. Kaluste-Matti sitoutuu vapaaehtoisesti noudattamaan Kuluttaja-asialautakunnan hallituksen päätöstä riita-asioissa.

Kaluste-Matti pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä. Asiakkaan tehdessä tilauksen hyväksyy hän nämä yleiset ehdot.

6.0 Rekisteriseloste

Henkilötietolaki (523/99) 10 § Laatimispvm: 6.5.2015

1. Rekisterin pitäjä
Kaluste-Matti Oy
Kettukalliontie 31
87150 Kajaani
Y-tunnus: 0962611-4

2. Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö
Janne Pirinen

3. Rekisterin nimi
Kaluste-Matti Oy:n verkkokaupan asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)
Verkkokaupan tilausten toimittaminen ja kanta-asiakasrekisterin ylläpitäminen.

5. Rekisterin tietosisältö
Henkilön nimi, kotipaikkakunta, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, tilaushistoria

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta Kaluste-Matti Oy:n sekä Paikallisen mainostoimiston ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteristä ei ole olemassa manuaalista aineistoa. Tiedot sijaitsevat Kaluste-Matti Oy:n sekä Paikallisen mainostoimiston hallinnoimilla palvelimilla.

Kotisivupalvelimen teknisellä ylläpitäjällä on pääsy kotisivujen tietoihin. Ylläpitäjällä ei ole oikeutta käyttää tietoja omassa liiketoiminnassaan ja ylläpitäjä toimii vastuullisesti, hyvien käytäntöjen ja EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti.

Tiedot on suojattu monimutkaisilla salasanoilla, palomuureilla ja muilla tavanomaisilla tietoturvatoimenpiteillä tietomurtoja ja palvelunestohyökkäyksiä vastaan. Tiedot sijaitsevat fyysisesti tarkkaan vartioidussa palvelinsalissa EU:n alueella. Kaikkea pääsyä henkilötietoon valvotaan hyvien tapojen mukaisesti.

Tietokantaan on pääsy vain Kaluste-Matin sekä Suomen Paikallinen Mainostoimisto-verkosto Oy:n työntekijöillä. Rekisteristä ei tehdä fyysisiä kopioita eikä aineistoa käsitellä manuaalisesti.

6.1 Asiakastiedot
Mitään meille antamaasi tietoa ei välitetä, myydä tai toimiteta eteenpäin millään lailla tai missään muodossa. Käytämme asiakastietojasi vain tilauksesi käsittelyyn. Sähköpostiosoitettasi käytetään tilausvahvistuksen lähettämiseen ja mikäli meidän tarvitsee ottaa sinuun yhteyttä jostain syystä sekä mahdolliseen sähköpostimarkkinointiin myöhäisemmässä vaiheessa. Henkilötietosuojalain mukaan sinulla on oikeus saada kaikki sinusta rekisteröimämme tieto tarkastettavaksesi ja mikäli koet jonkin tiedon virheelliseksi tai asiaankuuluttomaksi voit vaatia sen muuttamista tai poistamista asiakasrekisteristämme. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Evästeet

Kävijän tietokoneelle voidaan ajoittain siirtää ns. evästeitä (“cookies”).

Evästeillä voidaan kerätä tietoja esimerkiksi miltä sivulta olet siirtynyt www-osoitteeseen, mitä www-sivujamme olet selannut ja milloin, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio ja käyttöjärjestelmä, sekä mikä on tietokoneesi IP -osoite eli mistä Internet -osoitteesta lähettämäsi tiedot tulevat ja minne ne vastaanotetaan.

Evästetietojen avulla Palvelun kävijämääriä voidaan seurata Kaluste-Matti Oy:n ja sen yhteistyökumppaneiden toimesta sekä analysoida ja kehittää kävijöitä paremmin palvelevaksi. Myös Kaluste-Matti Oy:n yhteistyökumppanit saattavat käyttää mainonnan kohdentamiseksi evästeitä (“cookies”), joilla kerätään tietoa kävijän vierailuista tällä ja muilla www-sivustoilla. Evästeiden avulla kerättyä tietoa käytetään kävijän kiinnostusten kohteiden perusteella kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Evästeiden avulla tehdyssä mainonnan kohdentamisessa kävijää ei yksilöidä eikä tietoja yhdistetä kävijältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin henkilötietoihin.

Kävijällä on mahdollisuus estää evästeiden (“cookies”) käyttö muuttamalla selaimensa asetuksia siten, että selain ei salli evästeiden (“cookies”) tallentamista.  Kävijä hyväksyy, että joidenkin palveluiden osalta evästeiden käytön estäminen saattaa kuitenkin vaikuttaa palvelun toiminnallisuuteen.